Islamic Widget

Wednesday, August 4, 2010



~Sembahyang itu ketenangan. Ketenangan benihnya kepintaran, kepintaran itu jawapnya kecemerlangan Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis,mereka yang terluka ,mereka yang mencari dan mereka yang telah mencuba.Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka ....


Tetapi….. Setiap perjalanan hidup adalah pengalaman. Setiap pengalaman itu adalah pengetahuan. Setiap pengetahuan bermakna kepandaian dan setiap kepandaian bermakna kehidupan yang lebih istimewa mendoakan agar hari mu dipermudahkan ALLAH. ameen..….~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Stiap jiwa y brada dlm perjuangan tidak kn mgenal istlah tekanan..tidak akan mgenal istlah ugutan..tidak akan mgenal istlh ksakitan..mrk brada dlm penuh ksyukuran..ttp hati mrk trubat dgn janji2 Allah..menjanjikn hamba yg utuh brjuang dgn balasan syurga..Inilah janjinya yg benar..Bekerjalah Utk ISLAM.. Al-Imam Hasan Al-Hudaibi brkata "Aku tidak memaksa sseorang brsikap tegas dan berani srta mngikut penderianku.Ttp aku mengingatkanmu bhw ssungguhnya dakwah Islam tidak pernah tertegak walaupun sehari dgn org2 yg mgambil sikap brtolak ansur"



******************************************************************************


-kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. Kemaafan yang diberi secara ikhlas umpama pisau bedah yang boleh membuang segala parut luka emosi"

1 comment:

  1. segala-galanya dalam hidup ini adalah satu perjuangan,namun yang diertikan perjuangan yang mulia adlah berjuang kerana allah dan agamaNYA,HIDUP MULIA KRN ISLAM ATAU MATI SYAHID SEBAGAI SYUHADA'~~ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete