Islamic Widget

Tuesday, March 15, 2011


subhanallah...Ya Allah...jika aku jatuh cinta,labuhkanlah cintaku ini kepadanya kerana cintaku kepadaMU...

Tetapkanlah hati ini dan hatinya dalam perjuangan islam,mencintai syahid,menjulang islam di muka bumi ini...

Biar siapapun dia yang tercipta berpasangan denganku,pintaku...perelokkan agamanya dan agamaku dengan ikatan suci itu kelak...teguhkanlah hatiku dan diriku dalam memberi ketaatan kepadanya sebagai bukti pengabdianku kepada MU,YA ALLAh,dimana aku menghormatinya sebgai pendamping hidupku hingga ke syurga,,,insyaallahhh...

sesungguhnya diri ini tidak tahu bagaimana rasa cinta manusia dalam berpasangan,harapanku agar dirinya menerimaku seadanya...bukanlah kesegakan rupa ku inginkan,bukanlah limpahan harta yang ku inginkan,bukanlah ketinggian darjat yang ku inginku,cukuplah bagiku bersederhanalah...yang utamanya,dia mampu membimbingku agar terus mencintaiMU,YA allah,,,

Namun,jika aku tidak punya pendamping di duni ini kerana aku memegang tali agamaMU seeratnya,ku yakin akan ada jodohku di sana,alam yang kekal abadi...moga aku dapat melihat WajahMU yang sekian lama ku dambakan,,,cintaMU yang ku tagihkan,,,,

Bila ku merenung diri,masih adakah secebis cintaMU buatku??apakah cinta makhluk akan membuatku jauh @ dekat kepadaMU??malu dan kerisauan menjengah,,,haruskah aku teus menolak cinta manusia??sedangkan aku tidak melaksanakan sunnah rasulullah s.a.w??malu jua aku ingin bertemu rasulullah s.a.w...terfikir semula,kefahaman dan kehidupan dalam perjuangan,pemikiran dalam mengatur masa depan,melahirkan kader2 islam yang berkualiti seperti sultan al-fateh,buakn suatu yang mudah...tapi,mampukah aku??atau pun,aku jadi guru saja,boleh saja,latih anak2 murid jadikader2 dakwah..tapi,sejauhmana kemampuanku menilai setiap anak muridku aspek dalaman dan luaran,apatah lagi dalam situasi sekarang??

'pemikir yang berinovasi'~susah2...YA ALLAH,aku takut mencintai yang lain selainMU,kerana aku takut KAU tinggalkan aku saat aku hanyut dengan cinta makhlukMU'~

No comments:

Post a Comment